Редакція
шкільної газети «Велика перерва» продовжує давню традицію – брати інтерв’ю в
очільника нашого закладу наприкінці року.
У
2019 році директором Запорізького академічного ліцею №23 став Володимир
Миколайович Майоров. Інтерв’ю з новим керівником – крайній річний матеріал
редакції. Завдання стало дебютом наймолодшої представниці шкільного журналістського
колективу – п’ятикласниці Васильєвої Ольги. Як з’ясувалося в процесі роботи, інтерв’ю
стало дебютом і для директора ліцею!
Тож
представляємо вашій увазі передноворічний подвійний дебют респондента та
інтерв’юера!
– Наближається
Новий рік. З якими результатами, і навчальним в тому числі, зустрічає його наш
ліцей?
– Рік 2019-ий був одним із найскладніших і одним із
найцікавіших років у житті нашого вже ліцею. По-перше, ми відсвяткували
знаменну дату – 50 років існування нашого освітнього закладу. По-друге, у цьому році наш заклад отримав
новий статус – ліцею. Ми стали найпершими у нашому районі. Пишатися статусом
ліцею можна, але потрібно підтримувати його внутрішнім наповненням, і це одне з
першочергових завдань адміністрації.
Особисто я пишаюся результатами учнів. Вони в нас молодці! Зробили великий прорив і в результатах навчання, і в плані розбудови освітнього простору нашої школи. Крім того, я пишаюся нашими батьками, які стали найкращими помічниками для вчителів та адміністрації закладу. Чого вартий навіть весняний День благоустрою, коли прибирати шкільну територію вийшли більше дев’ятисот учнів і батьків! Це найкращий показник того, наскільки ми всі зацікавлені в тому, щоб приводити до ладу нашу школу.
Особисто я пишаюся результатами учнів. Вони в нас молодці! Зробили великий прорив і в результатах навчання, і в плані розбудови освітнього простору нашої школи. Крім того, я пишаюся нашими батьками, які стали найкращими помічниками для вчителів та адміністрації закладу. Чого вартий навіть весняний День благоустрою, коли прибирати шкільну територію вийшли більше дев’ятисот учнів і батьків! Це найкращий показник того, наскільки ми всі зацікавлені в тому, щоб приводити до ладу нашу школу.
Надзвичайно я пишаюсь нашими вчителями, бо це люди, які
працюють не за гроші, а за совість. Підтвердження їхнього професіоналізму –
результати наших учнів на олімпіадах.
Серед досягнень хочеться відзначити здійснення мрії батьків молодших школярів – встановлення дитячого майданчика, яскравого і сучасного. Ми змогли це зробити завдяки участі у конкурсі соціальних ініціатив «Ми – це місто». Школа вперше брала участь у такому грантовому проєкті, і ми одразу виграли дитячий майданчик. До того ж цей проєкт став переможцем народного інтернет-голосування, яке відбулося в рамках конкурсу. Це свідчить про активну підтримку батьків та учнів, які були надзвичайно зацікавлені в реалізації цього проєкту. Результатом стали дві частини ігрового майданчика, встановлені в початковій школі і в старшій школі.
Пишаємося нашою командою, яка виборола перше місце в
конкурсі «Екошкола#зелений». Ми стали переможцями першого сезону цього конкурсу. Це означає,
що команда нашої школи вже записана в анналах
цього конкурсу як перший переможець.
Також приводом для гордості є реалізація давньої
ініціативи батьків щодо повноцінного буфету в старшій школі. Нарешті ми цю ідею
реалізували, завдяки чому і учні, і вчителі можуть у людських умовах
харчуватися.
Також наше досягнення – це перша в місті інтерактивна
«Зелена кімната», в якій учні можуть відпочивати, розважатися, проводити
різноманітні заходи.
Також пишаємося тим, що почали розбудовувати в школі
швидкісний інтернет, майже 70% старшої школи покрито мережею.
Досягненням вважаю лад на пришкільній території: у нас є
освітлення на всіх шкільних корпусах, майже 500 метрів нової огорожі навколо
молодшої та старшої школи; зробили зону комфортабельного відпочинку для груп
подовженого дня у старшій школі; там, де раніше був смітник, тепер у нас
яблуневий сад і гойдалка. Ще один значний крок у напрямку безпеки дітей –
шкільна система відеонагляду.
І хочеться ще раз наголосити, що найбільше багатство – це
наші вчителі, учні та батьки!
– Володимире
Миколайовичу, як Ви обрали свою професію?
– У дитинстві я не планував бути вчителем. У зовсім юному
віці – до школи – я мріяв бути водієм. Коли закінчував школу, мрія змінилася
– хотів працювати інженером-електриком,
тому що дуже подобалася техніка. Тому і перша вища освіта в мене – інженерна.
Після навчання у своєму першому виші пішов працювати вчителем інформатики. До
речі, я не планував затримуватися на цій посаді, але мені сподобалося працювати
з дітьми, давати їм нові знання, бачити їх зацікавленість. Тоді я вирішив
здобути другу – фахову педагогічну – освіту. Отже, вибір професії був зроблений
під час роботи вчителем інформатики.
– Вам
подобається бути керівником?
– Цікаве питання))) На сьогодні так, мені подобається
бути керівником, але, з іншого боку, я усвідомлюю, що це великий тягар і велика
відповідальність. Тому що керівництво – це не самомета. Бути керівником –
значить приносити користь людям на цій посаді. А бути на посаді директора школи
– означає приносити користь і вчителям, і учням, і батькам. Як на мене, щоб
бути хорошим керівником, потрібно пройти всі ланки роботи – бути вчителем,
заступником директора і потім вже директором школи. Тоді ти зрозумієш, хочеш ти
працювати на посаді директора чи ні.
– Що
найважче в роботі керівника?
– Де ти такі питання береш?))) Складно відповісти. Якщо
під керівником розуміти саме директора школи, то найважчою є робота з людьми. Всі
люди, з якими педагог, тим більше директор, має справу – різні; і вчителі, і
учні, і батьки – всі різні. До кожного потрібен індивідуальний підхід, з кожним
треба знайти спільну мову. Таке завдання нелегке, тому що у кожного свій
характер, свої інтереси. Тому найважче в
роботі керівника – знайти підхід до кожного з учнів, з учителів та батьків. Якщо ти хочеш працювати керівником, потрібно
навчитись працювати з людьми. Якщо ти опануєш це мистецтво, у тебе все
складеться.
– Є
речі, якими Ви пишаєтесь?
– Так, безумовно. Без досягнень не буває мотивації до
подальшої роботи. Для мене велика радість бачити, що школа змінюється на краще;
коли задоволені діти, задоволені батьки. Дуже приємно спостерігати за дітьми, які з
цікавістю беруть участь у конкурсах, олімпіадах, бачити їхню радість, коли вони
здобувають призи, нагороди. Також приємно, коли школярі беруть участь в
керуванні шкільним процесом, висувають пропозиції і мають зустрічні відповіді
на свої ініціативи з боку адміністрації. Тому я пишаюсь колективом, який
склався у школі: фаховими учителями, ініціативними учнями та небайдужими
батьками.
– Як
на Вашу думку, потрібно йти до своєї мрії, незважаючи на труднощі, чи змінювати
мрію, якщо вона нездійсненна?
– На таке питання я можу відповісти однозначно – треба
йти до своєї мрії, тому що це один із сенсів життя. Але перед тим, як обирати
мрію, потрібно проаналізувати, чи можливо її досягти. І щодо цього я можу дати
таку пораду – якщо в тебе є глобальна мета, потрібно шлях до неї розбити на
відтинки, і йти до мети покроково. Якщо ти бачиш, що такий покроковий шлях
реальний, то потрібно йти до мрії і не зупинятися. Якщо ти через невпевненість
забуксуєш на цій путі, то зрадиш самого себе.
– Яку
найкращу пораду Ви можете дати учням нашого ліцею?
– Порадою може бути відповідь на попереднє питання – йти
до своєї мрії, не зупинятися і не зраджувати свою мрію. Завжди рухатись уперед
і досягати успіху – це і є основна порада.
– Яким
Ви бачите ідеального учня?
– Запитання непросте, якщо брати до уваги, що ідеальних
учнів – як і ідеальних людей – не буває. Ідеальний учень – той, хто не лише
засвоює матеріал під час уроків, але й самоосвічується. Тобто він сам шукає
додаткові знання. З другого боку, це повинна бути Людина; з високими моральними
якостями, справжній патріот своєї країни. Крім того, людина, яка не була б
байдужа до проблем інших.
– Яким,
на Вашу думку, є ідеальний вчитель?
– Як на мене, учитель повинен не просто давати матеріал
на своєму уроці, а перш за все любити дітей. Учні такі речі дуже тонко
відчувають. Якщо вчитель зацікавлений у роботі з дітьми, то і результат стане
наявним швидко. Тому ідеальний учитель – це людина, яка любить дітей, любить
свій предмет і працює, щоб діти його знали якнайкраще; і крім того, намагається
прищепити найкращі людські якості учням.
– Давайте
змалюємо третій ідеальний портрет – цього разу ідеального батька)))
– Ідеальні батьки, на мою думку, ті, хто має тісний
зв’язок з дітьми, коли між батьками і дітьми існує довіра. Як на мене, батьки
мають цікавитися, які існують турботи або проблеми у дітей, допомагати їм
порадами або вчинками. Дотично до шкільного життя, то ідеальні – це батьки, які
турбуються щодо шкільного життя дітей, контактують з учителями. Взагалі,
найкращий батько або найкраща мати – це людина, яка є другом для своєї дитини,
яка не зрадить дитину, завжди допоможе. Крім того, для справжніх батьків дитина
завжди лишатиметься дитиною, хоч їй десять років, хоч п’ятдесят.
– Ваші
побажання учителям, учням і батькам у новому році?
– Перш за все, хочеться побажати миру. Побажати, щоб усі
були здорові, щоб усі були живі. Щоб не було турбот, хоча це і нездійсненно)))
Крім того, хочеться побажати добре навчатися, щоб батьки
були задоволені навчанням дітей, щоб учителі з радістю йшли на роботу, щоб у
родинах учителів все було добре.
Хочеться побажати, щоб ліцей розвивався, щоб наші плани –
а вони грандіозні – здійснилися. Реалізувати ці плани ми можемо завдяки
спільним зусиллям учителів, учнів та батьків. Це три складові нашої шкільної
родини, і я бажаю, щоб ми працювали на розбудову нашого ліцею.
Користуючись нагодою, хочу привітати всіх з прийдешніми
святами. Також хочеться подякувати року минулому, який приніс нам багато
цікавих подій та хороших результатів і побажати, щоб рік прийдешній став
найкращим для всіх нас!
Супер питання. Вичерпуючі відповіді.
ВідповістиВидалити